Klik Ya..:)

Thursday, June 10, 2010

Beza cinta,sayang,suka dan minat....

Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)


Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)


Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)


Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…

21 comments:

  1. salam...
    fuhhh..definisi ni boleh buat satu asimen..klassssssssssss

    ReplyDelete
  2. lepas ni..kalau org tanya boleh jawab la..hehe
    "awk suka sy ke?cinta sy ke?sayang sy ke?minat sy?....kenapa?"
    hahaha..sudah!!jadi drama pulak..hehe

    ReplyDelete
  3. bgus lah info nie..
    tp tbe2 binggung lak.... lau mcm new smua diats nie adew pd sesorg 2... adew cinta, syg, n smua lah, kt ats nie

    ReplyDelete
  4. betul tuh.. suka, minat, sayang, cinta tak sama...kadang2 kita konfius... sayang seseorang tak semestinya cinta..

    http://fifamusz.blogspot.com/2010/06/wonder-girls-nobody-but-you.html

    ReplyDelete
  5. cinta Illahi cinta hakiki.. ngeee

    ReplyDelete
  6. ye tepuk hati, tanya lah minda ;)

    ReplyDelete
  7. klo mcm tu...
    syy cinta dia =))

    ReplyDelete
  8. suke yg last part tooo..
    weeeewit =)

    ReplyDelete
  9. cinta.........

    apa itu cinta?
    untuk apa bercinta?

    aq ada jawapan tersendiri... orang len pun ade... ahaks~

    ReplyDelete
  10. hehe saya suka gak entri ni, penuh makna hehe

    ReplyDelete
  11. stuju! ska sgt ayt trakhir tue :)

    ReplyDelete
  12. ke empat2 itu mesti ada untuk melengkapi sebuah perhubungan yg ikhlas kekal dn setia..

    ReplyDelete
  13. ermmm..
    dh tau ap itu cinta,sayang,suka and minat..

    ad x sesape yang leh bgtau ap itu kasih??...
    nk tau..s0b3

    ReplyDelete