Klik Ya..:)

Friday, June 4, 2010

Nak dapat line hp ngn senang

Handphone ataupun telefon bimbit secanggih mana pun tidak berguna sekiranya coverage tak ada kan. Di dalam lif dan basement tempat parking kereta merupakan antara kawasan ‘pantang’ bagi handphone (hp). Ini kerana di tempat-tempat tersebut coverage hp amat rendah sehingga 1 bar dan kadang-kadang tiada langsung!

Bayangkan sekiranya anda berada dalam situasi yang yang cemas dan amat memerlukan pertolongan. Tetapi hp mahal anda itu tidak dapat melaksanakan tugasnya dengan cemerlang. Tentu anda mempunyai sebab munasabah untuk berasa kecewa dan menyesal bukan???Ini satu informasi untuk anda dan sesiapa sahaja yang menggunakan hp 1G, 2G ataupun 3G. Dengan menggunakan wang kertas RM2 sahaja anda boleh mendapatkan full bar untuk hp walaupun di mana sahaja anda berada.

Ini kerana wang kertas RM2 mempunyai satu elemen untuk ‘boost up’ coverage hp anda. Mungkin anda berasa sedikit hairan. Tetapi percayalah ini merupakan satu kenyataan yang tidak boleh dinafikan!!!
Kaedah ini sesuai untuk semua pengguna 013, 016, 019, 012, 017 dan sebagainya.
Caranya ( Perhatian ila baca dan ikuti langkah-langkah ini dengan teliti) :

Langkah 1 : Off atau matikan hp anda.
Langkah 2 : Lipatkan wang kertas RM2 menjadi sama saiz dengan bateri hp anda.
Kemudian selitkan duit yang telah dilipat tadi bersama bateri hp anda.
Langkah 3 : On atau hidupkankan semula hp. Periksa bar pada hp anda. Semasa hp anda on, pastikan kod ‘ID. 10T’ tertera pada skrin hp anda.

Sekiranya kod ‘ID. 10T’ tertera di skrin, hp anda tidak akan mengalami masalah coverage lagi!
*Sila ambil perhatian;

Sekiranya kod ‘ID.10T’ tidak tertera pada skrin, sila periksa sebuah satelit yang besar di belakang wang kertas RM2 tersebutPastikan sama ada satelit tersebut berfungsi dengan baik atau tidak.


Sekiranya masih tidak berjaya, sila ketuk-ketuk sikit hp anda dengan duit RM2 tu sekali. Sila periksa samada tengkolok Agong jatuh ataupun tidak. Kedudukan tengkolok yang tidak stabil mungkin penyebab mengapa kod ‘ID.10T’ tidak muncul di skrin hp anda.Kalau masih tidak berjaya hentakkan hp di dahi anda 10 kali.
Mungkin kod ‘ID.10T’ dah bertukar menjadi ‘IDIOT’ ! Sape tahu yer tak??


Jgn marah kalau dah terkena……
Nasib baik duit RM2 tak dicetak lagi. Kalau tidak, lagi ramai yg fikir benda ni betul-betul…tapi cobaan….

26 comments:

  1. salam..

    haha hampir2 pcaya..

    tertipu rupe2 nye..

    mana la dpt idea ni..huhu..

    ReplyDelete
  2. lor..lau org lurus bendul nie mst ikut..

    ReplyDelete
  3. hahha...bgs jgk idea nie..good boy..:)

    ReplyDelete
  4. hahahaha... kelakar betul...
    awal-awal serius je, tapi sampai kat tengah terus dapat tangkap..hehehehe

    ReplyDelete
  5. aaa..ingatkan betul tadi.hampir2 terpegang hanset. nasib baik duit rm2 takda..hehe :)

    ReplyDelete
  6. aku dah terkena... mati2 ingatkan betul..rupanya dia nak pekena aje.... apa2 pun lawak juga

    ReplyDelete
  7. sebenarnya cara ini memang ada betulnya

    ReplyDelete
  8. huhu..mmg terkene!
    klu x ckp, mst dh tru buat..haha

    ReplyDelete
  9. cehhh. ampir2 saya percaya. dah nak buat jeh td. hehe

    ReplyDelete
  10. kikikikik

    sakit perut sis

    dah mengantuk...terus segar bugar.

    ReplyDelete
  11. cis . .

    ingatkan betol2 la tadi . .

    HAHA. . .

    ReplyDelete
  12. hahaha siyes kreatif org ni...pernah terkena suatu ketika dulu...tp masa 2 mmg duit rm2 masih dicetak...

    ReplyDelete
  13. nyaris2 nk cye tau..huaaaaaaaaaaaaaaa....
    bijak3...hehehhe

    ReplyDelete
  14. lorr ingat betol betol la tadi..hahaa

    ReplyDelete
  15. ceittt....ID.10T...haha, bijak tul wat cite..

    ReplyDelete
  16. jahat niyy, t'tipuu i! hahaha

    ReplyDelete